Friday, April 17, 2009





HASIL SKRIP SPONTANKU UNTUK GROUP EPILOG....YOU ALL MEMANG BEST....




EPILOG AKU SEORANG KAUNSELOR.

Permulaan petikan gitar..

Satu sudut seorang datuk dan cucunya sedang berbual. (atuk sedang baca paper)

Cucu : atuk..atuk dulu atuk keje apa?
Atuk: emmm dulu atuk kaunselor.
Cucu: hah?? Canselor jual gula-gula ke tuk?
Atuk: kaunselorlah…..bukan jual gula-gula tapi atuk tolong selesaikan masalah orang..
Cucu: fuuyooo...macam superman ek tuk?? Citelah tuk-citelah.....
Atuk : emm lebih kuranglah...tapi atuk tak pakai seluar kecik macam dia..macam ni cerita ye... (dua-dua merenung ke atas)


BABAK 1
(perempuan mulut banyak)

Kaunselor: ye puan boleh saya bantu..apa yang puan nak kongsikan dengan saya?
Klien : Ya allah Encik saya baru lagi dapat madu.....suami saya kawin sampai tiga serentak..saya rasa macam nak pengsan tapi tak jadi nak pengsanlah.... Encik tahu tak perasaan saya?..kecewa. sakit hati..dah laaa giliran saya tinggal separuh hari je setiap minggu ni tak adil..
Kaunselor: tapi....
Klien: tapi kalau Encik nak tahu saya ni bukan apalah... kalau ingatkan balik laki saya tu... hensem sangat. Kalau dia jalan dengan saya tu macam jalan dengan bintang filem..kalahlah si Fahrin tu alaaa.. pelakon yang muka ala-ala tu..
Kaunselor: tapi...
Klien: tapi tulah dia curang dengan saya, dia kata nak pergi mengaji dekat surau bila balik sekali dia bawa tiga... malu saya, rasa macam nak terkam je dia masa tu juga....
Kaunselor : tapi.....
Klien: tapi tak pelah Encik kauselor saya pun nak balik ni hari ni giliran saya.....
Kaunselor: tapi.....

Klien bangun tinggalkan kaunselor terpinga-pinga.


Atuk: macam tulah yati...orang pertama yang atuk jumpa....
Cucu: fuyoooo...lagi-lagi tuk....cite lain??
Atuk: emmmm....ada satu klien ni pulak....

BABAK 2
( perempuan pengoda)

Kaunselor : ye Cik boleh saya bantu?
Klien: emmm..... Encik.. apa nama you?
Kaunselor: Ismail..
Klien: abang mail…I ada banyak masalah….masalahnya I sendiri tak tahu apa masalah I…I rasa sakit sangat..
Kaunselor: sakit dekat mana tu?
Klien: emmm….emm sakit kat sini…( menunjuk kearah dada)
Kaunselor: hah?
Klien: alaa....you ni sakit hatilahhh..you fikir lain ek....
Kaunselor: apa yang boleh saya tolong?
Klien: I nak you tolong ubatkan......lah....(sambil tersenyum manja, pusing2 kaunselor) Kaunselor mengankat tangan memohon doa....

Kaunselor: Ya Allah selamatkanlah hambaMu dari Godaan dunia ini.. kau kuatkanlah imanku Ya Allah..sesungguhNya aku Insan yang lemah..bantulah hambaMu Ya Allah.
(klien hentak kaki lalu keluar)


Cucu: fuyoooo...hebatnya atuk..atuk..tuk dulu atuk hencem ke?’
Atuk: emmm tak adalah hensem mana tapi kalau tom cruise duduk sebelah atuk mesti orang Ingat adik beradiklah...
Cucu: ahahahah...perasaanlah atuk ni..lagi-lagi tuk cite lagi...
Atuk: ni kenangan yang paling atuk tak boleh lupa....


BABAK 3
( perempuan idaman )

Kaunselor: emmm ye cik boleh saya to......long.......(cinta pandang pertama)
Klien: Maaf Encik boleh saya masuk?
Kaunselor : jemput duduk Cik??
Klien: Marliana....
Kaunselor :ya Cik marliana......(mata tak lepas memandang ke arah klien)
Klien: saya...(pen jatuh... klien & kaunselor ambil serentak)- lagu-


Cucu: tuk-tuk lepas tu apa jadi?
Atuk : jadi nenek kamu le......
Cucu: fuyoooooo........sonok-sonok... tapi boleh kawin ke tuk?
Atuk: menurut etika dalam kaunseling klien dan kaunselor boleh menjalinkan hubungan tapi menurut ACA selepas 2 tahun And kalau APA selepas 5 tahun...lepas 5 tahun atuk terus pinang nenek kamu....
Cucu: fuyoooo.......nak laaaa jadi canselor macam atuk..
Atuk: kaunselorlah sayang.......dahlah jom balik nanti marah nenek kamu..
Cucu: Fuuuyyyoooo atuk takut dengan nenek..
Atuk : hishh jangan cakap kuat-kuat...(Atuk dan nenek keluar pentas..)

Penutup dengan petikan gitar dan lagu..

0 Comments:

Post a Comment