Wednesday, January 21, 2009

ORANG ASLI ULU KUANG.

salam...kisah kali ni pengembaraan ke kampung orang asli...fuhh menarik, perit getir semua dirasailah.. nak dijadikan cerita mula-mula aku(maaf guna aku) dah tak nak pergi dah sebab dah ada pengalaman kat kg orang asli....tau-tau je la kan......tapi sebab dah terlanjur kata tak leh nak undur.....kalau perahu nleh gak tarik-tarik balik kan....tapi best la walaupun sejarah mungkin berulang..



ni antara separuh dari rombongan cik kiah yang pergilah..sebab kami dibahagikan kepada 3 kumpulan. macam biasa anak-anak orang asli memng suka bergambar tambah-tambah yang baju hijau hitam tu..hihihihi.....

hahhh ni baru semua yang pergi dan ni gambar kenangan dengan ketua kg kat situ, bukan tok batin tau...sebab dah de ketua kg. kalau yang tak ada muka tu sorilah sebab kamera tak muatlah tu.....


ni kami bergambar kenangan dekat pintu masuk...setelah mengharungi berbagai-bagai rintangan antaranya kumpulan anjing..kelompokan taik lembu..mak aiii kalau bau dia...lekat dekat baju kena pakai klorin basuh..tapi tulah pengalaman namanya..sib baik pakai kasut buruk hahaha....


hahh ni peristiwa berdarah..maklumlah aku gatal juga nak naik kat rumah atas bukit tukan.. tangga dia dari tanah je.. pas tu ade batu sikit-sikit tak tau nak terang cam ne korang leh tengok kan.. nilah tapak kejadian dimana aku telah menghancurkan hamper yang dipegang. tergoleng2 jatuh hancur....hihihi tapi mengenangkan nyawa aku lebih penting aku rela lepaskan hamper tu... maaflah hamper.....


ni kitorang nak balik dah...sempat gak posing kat depan bas... memng berat rasa nak meninggalkan kg ni...tapi dalam hati..huhuhu yes dah nak balik...amin...."jangan tiru aksi ini"
but kg org asli kuang tempat yang banyak tinggalkan kenangan.....

0 Comments:

Post a Comment